Učenici četvrtih razreda Osnovne škole Ivana Kukuljevića Sakcinskog iz Ivanca održali nastavu u Muzeju

Dana 23. studenoga  učenici 4. c i 4. b razreda Osnovne škole Ivana Kukuljevića Sakcinskog iz Ivanca održali su terensku nastavu iz predmeta Priroda i društvo u Muzeju planinarstva Ivanec. Učenici su najprije posjetili arheološki lokalitet u ivanečkom gradskom parku gdje su se ukratko upoznali s najstarijom poviješću njihovog grada, a potom su se na putu do Muzeja planinarstva nakratko zaustavili i u župnoj crkvi sv. Marije Magdalene gdje su saznali koji su najstariji dijelovi crkve i crkvenog inventara. U Muzeju planinarstva učenici su najprije naučili što je to muzej, zašto postoje muzeji i što se u njima čuva, a potom su se kroz predavanje dr.sc. Suzane Jagić upoznali s poviješću Ivanca i poznatim Ivančanima čija imena danas krase ulice našega grada. Interaktivnim sadržajima u vidu računalnih igara za učenje i ponavljanje gradiva učenici su svoju terensku nastavu u Muzeju priveli kraju i obogaćeni novim iskustvima i znanjima obećali svoj ponovni dolazak. Vjerujemo da učenici 4.a, koji tek trebaju odraditi svoju terensku nastavu, s nestrpljenjem očekuju dolazak u Muzej planinarstva.

Obilježen Međunarodni dan arheologije

 

Međunarodni dan arheologije već se tradicionalno obilježava treće subote u mjesecu listopadu, a cilj mu je popularizacija te znanosti i poticanje istraživačkog duha.
Ove godine obilježavanju tog dana priključio se i Muzej planinarstva Ivanec u suradnji s Osnovnom školom „Ivana Kukuljevića Sakcinskog“ Ivanec, doduše dan ranije, odnosno već u petak 19.listopada 2018. godine. 
U obilježavanju Međunarodnog dana arheologije sudjelovala je Povijesna skupina ivanečke osnovne škole s učiteljicom Suzanom Jagić. Posjetom ivanečkom arheološkom lokalitetu te predavanjem i radionicom u Muzeju planinarstva učenicima se nastojalo približiti arheologiju kao znanost koja na temelju materijalnih ostataka iz prošlosti nastoji rekonstruirati cjelokupni život čovječanstva. Radionicom prilagođenom osnovnoškolskom uzrastu učenici su se i sami okušali u ulozi arheologa te pokušali definirati pojedine arheološke nalaze.
Obilježavanje Međunarodnog dana arheologije u Muzeju planinarstva Ivanec prva je od aktivnosti koje će se odvijati u sklopu školskog projekta „Moj grad u muzeju“, a kojim se nastoji popularizirati uloga muzeja u lokalnoj zajednici te doprinijeti njegovoj većoj uključenosti u obrazovne kurikulume, a samim time i dugoročno doprinijeti integraciji kulturnog obrazovanja u društvo.
Također, provedene aktivnosti biti će predstavljene i u sklopu međunarodnog eTwinning projekta Prehistoric site koji je s kolegom povjesničarem Romainom Fouquetom iz Francuske osmislila učiteljica Povijesti Suzana Jagić.

KOLOVRAT RIJEČI

Nakon prošlogodišnje uspješne organizacije pjesničkog susreta “Kolovrat riječi”, u Ivancu će se ove subote, 1. rujna, ponovno okupiti pjesnici iz raznih krajeva.

Govoreći stihove na nekoliko predviđenih lokacija u gradu, donijet će dio sebe u Ivanec i odnijeti iz Ivanca dio grada i njegove povijesti u svoje mjesto.

Pjesničko druženje za ljubitelje poezije započet će u Muzeju planinarstva u 17 sati, a nakon razgledavanja muzejskog postava i čitanja poezije krenut će na kružnu rutu po gradu koja će obuhvatiti staru tržnicu uz ivanečku crkvu, paviljon u gradskom parku, Srednju školu Ivanec, vatrogasni dom i naposlijetku lokal Gost&Ona.

Pozivaju se svi zainteresirani da dođu i budu dio ovog zbivanja.

PREDAVANJE MARIJANA KRAŠA U MUZEJU

Prof. Marijan Kraš u srijedu 20. lipnja 2018. godine održat će u MUzeju planinarstva predavanje posvećeno 120. obljetnici organiziranog ivanečkog planinarstva, naslovljeno “Povijest HPD-a Ivančica 1898.-2018.”.
Predavanje počinje u 19.00 sati, a ulazak je slobodan.

OBILJEŽEN MEĐUNARODNI DAN MUZEJA

Muzej planinarstva Ivanec i ivanečki osnovnoškolci obilježili Međunarodni dan muzeja

Međunarodni dan muzeja obilježava se 18. svibnja od 1977. godine u više od 35 tisuća muzeja u svijetu. U obilježavanje toga dana duži se niz godina svojim aktivnostima uključuju i ivanečki osnovnoškolci u okviru školskog projekta „S pinklecom na pleči v muzej“. Ove su godine po prvi puta aktivnosti mogli provoditi u Muzeju planinarstva Ivanec. Muzejsko edukativne aktivnosti za učenike organizirale su učiteljica Suzana Jagić i Ivančica Peharda. Ovogodišnjom temom Međunarodnog dana muzeja Hiper-povezani muzeji: novi pristupi, nova publika upravo se željelo usmjeriti na najmlađu muzejsku publiku nudeći im različite baštinske sadržaje koji se nalaze u Muzeju planinarstva Ivanec. Učenici petih razreda najprije su, uz stručno vodstvo Ivančice Peharda, razgledali stalni postav Muzeja tematski vezan za planinarstvo u Ivancu. Učenike su posebno dojmile skije koje su pripadale Otokaru Hrazdiri.
Nakon toga razgledali su izložbu fotografija i predmeta povodom obilježavanja 130. godišnjice Dobrovoljnoga vatrogasnog društva u Ivancu. Kraće uvodno predavanje održala je učiteljica Suzana Jagić s obzirom da im je tema bila poznata jer su i sami tijekom godine bili uključeni u brojne aktivnosti u sklopu projekta „Vatru gasi, brata spasi!“ predvođene skupinom „Mali građani“. Prilikom razgleda naglasak je stavljen na najstarije fotografije prikazane na izložbi. Upravo su fotografije važan povijesni izvor koje učenicima na zoran i zanimljiv način predočuju prošlost, u ovom primjeru našeg grada. Osim što su iz fotografija učenici mogli naučiti o različitim aktivnostima ivanečkoga vatrogasnog društva, mogli su i vidjeti kako je nekad izgledao Ivanec, njegov trg, kakvi su se automobili vozili njegovim ulicama ili kakva je bila odjeća naših sugrađana. Izvorni slikovni materijal Muzeja doprinosi tako razvoju kritičkog mišljenja važnog za razumijevanje prošlosti, ali i sadašnjosti. Učenicima su potom date upute o cilju radionice koja je uslijedila nakon razgleda tematske izložbe. Svaki je učenik odabrao jednu fotografiju koja mu se najviše svidjela ili bila zanimljiva na neki način. Trebao je zapisati naziv i izvor te fotografije, dobro je pregledati i opisati, posebno osobe koje se na njoj nalaze. Zadatak je bio da se pokušaju zamisliti na toj odabranoj fotografiji te da se pokušaju uživjeti u ulogu osobe koja se nalazi na fotografiji ili promatra događaj koji je prikazan. Na taj su se način učenici mogli uživjeti u uloge različitih grupa koje su mogle biti prisutne na svakoj od fotografija. Na kraju radionice učenici su pročitali svoje pisane radove.
Edukativnom aktivnošću u Muzeju učenicima su približeni pojedini važni događaji lokalne povijesti, a poticana je i njihova maštovitost.